Grudziądz
Zmiany w Karcie Seniora
Wniosku o przyznanie Grudziądzkiej Karty Seniora nie trzeba składać w Urzędzie Miejskim osobiście. Może tej czynności dokonać ktoś w imieniu Seniora np. mąż, żona, pod warunkiem, że przedstawi dokument tożsamości do wglądu.
Prezydent Grudziądza Robert Malinowski postanowił przychylić się do prośby seniorów i zmienił zarządzenie w sprawie regulaminu przyznawania, wydawania i korzystania z Grudziądzkiej Karty Seniora. Ujęto w nim następujące zapisy:
- wniosek o przyznanie Karty składa się w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 w Biurze Obsługi Interesantów lub Wydziale Spraw Społecznych,
- wraz z wnioskiem o przyznanie Karty okazuje się do wglądu dowód osobisty lub inny dokument (ze zdjęciem) potwierdzający tożsamość Seniora,
- pracownik przyjmujący wniosek potwierdza dane zawarte we wniosku z okazanym dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość.
Przypomnijmy, Karta Seniora jest dokumentem identyfikującym seniora i potwierdzającym jego prawo do uczestnictwa w Programie „Grudziądzka Karta Seniora”. A głównym celem Programu jest m.in. podniesienie aktywności społecznej osób starszych w zakresie kultury, rekreacji, sportu, turystyki i edukacji, zwiększenie dostępności seniorów do usług i towarów, wspieranie integracji społecznej osób w wieku senioralnym oraz poprawa jakości życia seniorów. Z samego faktu posiadania Karty nie przysługują żadne uprawnienia, warunkiem korzystania z uprawnień oferowanych przez partnerów Programu jest „wyjście z domu”. Wniosek o wydanie Karty można złożyć w dowolnym terminie, karty będą wydawane w trybie ciągłym, na bieżąco.
Do tej pory w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego złożono ok. 1900 wniosków. Pierwsze Karty zostaną wydane w ciągu najbliższych dni. Pracownicy Ratusza będą informować Seniorów telefonicznie o możliwości odebrania Karty. Informacje o partnerach programu dostępne są tutaj.
Biuro Prezydenta
Data dodania 21 marca 2017