Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

Grudziądz

Działania służb mundurowych w I kwartale 2017 r.

W Urzędzie Miejskim dziś, tj. 11 kwietnia podsumowano działania służb mundurowych w I kwartale 2017 r.

W spotkaniu udział wzięli: Prezydent Grudziądza Robert Malinowski oraz Komendant Miejski Policji Dariusz Knoff, Komendant Straży Pożarnej Robert Gutowski, Komendant Straży Miejskiej Jan Przeczewski, a także Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Rafał Cywiński.

- Cykliczne rozmowy w takim gronie są dla mnie niezwykle cenne, bowiem pozwalają ocenić, w których obszarach niezbędne są bardziej intensywne działania służb oraz czy zaproponowane wcześniej rozwiązania przyniosły zamierzone efekty. Bezpieczeństwo naszych mieszkańców oraz osób przyjeżdzających do naszego miasta jest dla nas priorytetem, dlatego tym bardziej cieszę się, że grudziądzkie służby tak dobrze ze sobą współpracują - mówił prezydent Robert Malinowski.

Poniżej informacje statystyczne na temat działalności poszczególnych służb w I kwartale 2017 r.:

Policja   

- ujawniono 54 osoby, które prowadziływ stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego (50 osób w analogicznym okresie 2016 r.),

- zatrzymano 139 osób, które prowadziły po użyciu alkoholu lub podobnie działającego środka (79 osób w I kwartale 2016 r.),

- wystawiono 12 525 mandatów karnych (13 537 w I kwartale 2016 r.),

- wylegitymowano 20 418 osób (17 069 w I kwartale 2016 r.),

- policjanci przeprowadzili 3712 interwencji, co daje średnio 41,25 na dobę (4514 w I kwartale 2016 r. - 49,60 na dobę),

- do Punktu Pomocy Osobom Nietrzeźwym odwieziono 422 osoby (408 w I kwartale 2016 r.),

- 8 wypadków drogowych, w których 3 osoby poniosły śmierć, a 6 zostało rannych (6 wypadków w I kwartale 2016 r., w których nikt nie zginął, a 8 osób  zostało rannych),

- odnotowano 279 kolizji drogowych (290 w I kwartale 2016 r.).

Straż Pożarna

- odnotowano łącznie 93 pożarów na terenie Grudziądza, w tym:92 małe i 1 średni,

- 150 miejscowych zagrożeń, w tym: 42 małe, 106 lokalnych i 2 średnie,

- 32 alarmy fałszywe, w tym: 1 - złośliwy, 15 - w dobrej wierze i 16 z instalacji przeciwpożarowej,

- Komenda Miejska PSP prowadziła kampanie społeczne „Czad i Ogień. Obudź czujność” i „Stop pożarom traw”. Zauważalny jest znaczny wzrost ilości interwencji związanych z tlenkiem węgla w I kwartale 2017 r. na terenie miasta w porównaniu z okresem analogicznym 2016 r. (16 w 2016 i 19 w 2017 r.). Należy pamiętać, że zagrożenie związane z tlenkiem węgla nie kończy się wraz z końcem zimy, ale trwa przez cały rok zwłaszcza w mieszkaniach z gazowymi podgrzewaczami wody. Widoczny jest za to znaczny spadek ilości pożarów traw z 38 pożarów w I kwartale 2016 r. do 18 w analogicznym okresie 2017 r.

Straż Miejska

- strażnicy wykonali 780 patroli,

- podjęli łącznie 5717 interwencji: 3975 porządkowych i 1742 komunikacyjnych, w tym 2809 własnych, 2559 zgłoszonych i 349 z monitoringu miejskiego,

- interwencje własne strażników dotyczyły najczęściej: spożywania alkoholu (874), parkowania (811), nieporządku (686) i zwierząt (132),

- mieszkańcy najczęściej interweniowali w sprawie: parkowania (551), nieporządku (338), zwierząt (246) i osób bezdomnych (168),

- ujawniono 4375 wykroczeń, w tym m.in. 3059 porządkowych, 1316 komunikacyjnych, 1292 - spożywanie alkoholu, 1134 - parkowanie, 928 - nieporządku i 201 - zwierzęta,

- pouczenia stanowiły 87,27%, mandaty 11,75%, a wnioski do sądu 0,98% zastosowanych środków wychowawczych i represyjnych,

- przeprowadzono 76 prelekcji w szkołach i przedszkolach, w których udział wzięło 6168 uczniów,

- przeprowadzono 306 interwencji z zakresu ochrony środowiska, w tym 61 z zakresu spalania odpadów,

- zlikwidowano 17 „dzikich” wysypisk śmieci,  

- skontrolowano 209 nieruchomości pod kątem: prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, nieczystościami płynnymi, posiadanych umów,

- usunięto ok. 1100 nielegalnie rozwieszonych plakatów i ogłoszeń, które umieszczone zostały bez zgody właścicieli (zarządców) na słupach oświetleniowych, znakach drogowych oraz drzewach,

- usunięto 2 wraki pojazdów,

- w lutym w związku z prowadzoną kontrolą nieruchomości wyposażonych w bezodpływowe zbiorniki nieczystości płynne (szamba) stwierdzono nieprawidłowości w funkcjonowaniu jednej z firm, świadczących usługi asenizacyjne. Do Prokuratury Rejonowej skierowano zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z podrabianiem dokumentacji, a do Urzędu Skarbowego zawiadomienie o możliwości popełnienia wykroczenia skarbowego w związku z brakiem wystawianych dowodów opłat tj. faktur VAT za świadczone usługi,

- w systemie miejskiego monitoringu wizyjnego zainstalowanych jest 219 kamer oraz 238 kamer z możliwością obserwowania i przeglądu materiału archiwalnego innych administratorów (m.in. MPGN, Spółdzielni Mieszkaniowej,

- rozszerzono obszar obserwacji o ul. Reja i ul. Spichrzową przez ustawienie 3 stacjonarnych kamer,

- uruchomiono Miejski Monitoring Mobilny na pojeździe Straży Miejskiej, na którym zamontowano 2 kamery.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego

- posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządkupodczas, którego wręczono dyplomy i nagrody dla zdobywców tytułu: „Najlepszy Dzielnicowy Roku”, Najlepszy Patrolowy Roku”,  „Najlepszy Strażak Roku”,

- stała współpraca ze służbami, strażami, inspekcjami, wojskiem i Zakładami Karnymi                w zakresie informowania o zagrożeniach,

- zakończyły się prace związane z wykonaniem monitoringu Stadionu Centralnego przy ul. Piłsudskiego. Wartość inwestycji wyniosła 124 tys. zł,

- pożar na ul. Chełmińskiej 148 - ewakuowano 1 osobę do Bursy zapewniając zakwaterowanie,

- patrol minerski 2-krotnie podejmował materiały niebezpieczne: Las Rudnicki, Mniszek,

- kontrola stadionu Olimpia Grudziądz przed dopuszczeniem do rozgrywek I ligi wiosna 2017 i stadionu GKM Grudziądz przed rozgrywkami ekstraligi żużla 2017,

- przygotowanie decyzji zezwalających na organizacje imprez masowych,

- aktualizacja „Planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia m. Grudziądza na potrzeby obronne państwa”,

- kwalifikacja wojskowa 2016: na listach figurowało: rocznik podstawowy - 409 osób, roczniki starsze  - 148 osób. Do kwalifikacji zgłosiło się: rocznik podstawowy - 369 osób, roczniki starsze - 16 osób.

Warto dodać, że podczas spotkania Prezydent Grudziądza Robert Malinowski oraz Komendant Miejski Policji podpisali porozumienie ws. określenia zasad współpracy pomiędzy samorządem a policją w ramach systemu miejskiego monitoringu.

Biuro Prezydenta


Data dodania 11 kwietnia 2017

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.