Grudziądz
Alimenty na nowy okres zasiłkowy
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres tj. od 1 października 2017 r. do 30 września 2018 r. można składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie od 1 sierpnia 2017 r.
Do wniosku należy dołączyć m.in.:
- oświadczenie wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy, tj. w 2016 r. niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych np. stypendia, alimenty na rzecz dzieci, zasiłki chorobowe, dochody uzyskane z gospodarstwa rolnego, dochody osiągnięte z tytułu zatrudnienia za granicą Rzeczypospolitej Polskiej, świadczenie rodzicielskie, stypendia dla bezrobotnych finansowane ze środków Unii Europejskiej,
- zaświadczenie wystawione przez komornika lub oświadczenie o bezskuteczności egzekucji alimentów.
W zależności od indywidualnej sytuacji rodziny mogą być konieczne inne zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2017/2018 oraz wypłata należnych świadczeń zależne są od daty złożenia wniosku. Jeśli wnioskodawca złoży kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek w terminie do 31 sierpnia, przyznanie i wypłata świadczeń za październik nastąpi do 31 października. Złożenie wniosku we wrześniu spowoduje, że ustalenie prawa do świadczeń i ich wypłata za październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada. W przypadku, gdy wniosek zostanie złożony w październiku, przyznanie i wypłata świadczeń za okres od października do grudnia nastąpi nie później niż do 31 grudnia. Gdy wniosek zostanie złożony w listopadzie, ustalenie prawa do świadczeń oraz wypłata świadczeń przysługujących od miesiąca złożenia wniosku, następuje do 31 stycznia następnego roku. Złożenie wniosku później niż w październiku spowoduje, że prawo do świadczeń zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące.
Miejsce przyjmowania wniosków: Samodzielny Referat Funduszu Alimentacyjnego MOPR przy ul. Waryńskiego 34A, parter, pok. nr 25, w godz. 7.30-15.30.
Dokumenty o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z załącznikami można przekazać także listownie oraz drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia - przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.
Biuro Prezydenta
Data dodania 31 lipca 2017