Grudziądz
Zmiana terminu wejścia w życie uchwał „odpadowych”
Uchwały Rady Miejskiej Grudziądza ws. odpadów weszły w życie 13 stycznia br., a nie jak wpisano w uchwałach - 1 stycznia. Zmianę terminów wprowadziła Regionalna Izba Obrachunkowa w trybie nadzoru.
Decyzja dotyczy sformułowania: „wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. i” w uchwałach:
- nr XLV/154/17 zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawek tej opłaty na terenie gminy-miasto Grudziądz,
- nr XLV/155/17 zmieniającej uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy-miasto Grudziądz.
W uzasadnieniu organ nadzoru wskazał, że zasadą jest wejście w życie uchwał po upływie 14 dni od dnia ich ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Skrócenie tego okresu jest możliwe tylko w „uzasadnionych przypadkach”, stosownie do przepisu art. 4 ust. 2 ustawy z 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. Natomiast w niniejszej sprawie, zdaniem organu, nie było potrzeby skracania tego terminu na ustalony w uchwałach dzień 1 stycznia br.
W związku z tym, wymienione uchwały Rady Miejskiej Grudziądza weszły w życie po upływie 14 dni od dnia ich ogłoszenia tj. 13 stycznia 2018 r.
Decyzja ta nie ma wpływu na proces składania deklaracji na odpady komunalne przez osoby objęte tym obowiązkiem i ma żadnych konsekwencji dla mieszkańców. Z dniem ogłoszenia uchwał, mieszkańcy formalnie powzięli informację o terminach i stawkach opłat, które należy wpisać do deklaracji podatkowych.
Biuro Prezydenta
Data dodania 14 lutego 2018