Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

Grudziądz

I rata podatku od nieruchomości za rok 2018

Termin wpłaty I raty podatku od nieruchomości mija 15 marca. Kolejne płatności przypadają do: 15 maja, 15 września i 15 listopada.

Podatek można wpłacić przelewem na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji lub wnieść gotówką w kasach Urzędu Miejskiego:

- ul. Ratuszowa 1, Przyziemie Ratusza,

- ul. Mickiewicza 28/30, USC, Biuro Obsługi Interesantów, parter, pok. 6.

Kasy czynne są w poniedziałki, środy, czwartki w godz. 7.00 - 15.00, we wtorki w godz. 7.30 - 15.30, w piątki w godz. 7.00 - 12.30.

Prosimy, by zgłaszać się do Urzędu Miejskiego z decyzjami podatkowymi. Dzięki sczytaniu kodu kreskowego naniesionego na pismo sprawniej będzie przebiegała obsługa w kasie.
W przypadku przelewów zwracamy się z prośbą, by wpłacić podatek na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji, co ułatwi i przyspieszy jego rozliczenie.

W sytuacji, gdy nieruchomość stanowi współwłasność dwóch lub więcej podmiotów, obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach. W decyzji wymiarowej dotyczącej nieruchomości wspólnej - wydanej w tylu jednobrzmiących egzemplarzach ilu jest współwłaścicieli - podatek ustalony jest w ogólnej kwocie bez podziału. Decyzja ta musi być doręczona wszystkim współwłaścicielom, a łączna kwota wpłat dokonanych przez współwłaścicieli powinna stanowić kwotę wynikającą z decyzji. Ta zasada dotyczy również współmałżonków posiadających wspólne nieruchomości. Z kolei w przypadku nieruchomości niewchodzących w skład wspólności majątkowej, małżonek, który jest właścicielem takiej nieruchomości, otrzymuje odrębną decyzję wymiarową.

W przypadku nieuregulowania podatku w terminie do podatników wysyłane zostanie upomnienie. Koszt upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym określony jest w rozporządzeniu Ministra Finansów i wynosi 11,60 zł. Gdy, nieruchomość stanowi współwłasność upomnienie doręczane jest wszystkim współwłaścicielom.

Poniżej przypominamy najważniejsze obowiązujące przepisy podatkowe:

 - niewydawanie decyzji, gdy kwota wymiaru jest niższa niż 7,80 zł. Przepis ten ma na celu zrezygnowanie z doręczania decyzji i poboru podatku w przypadkach, gdy kwota zobowiązania jest niższa od kosztów przesyłki poleconej, które w 2018 r. wynoszą 7,80 zł. Koszty doręczenia tej przesyłki są ustalane na dzień 1 stycznia roku podatkowego, tak by ich ewentualne zmiany w trakcie roku podatkowego nie powodowały zróżnicowania sytuacji podatników,

- jednorazowa płatność podatku w przypadkach, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł - w terminie płatności pierwszej raty - do 15 marca. Jeżeli zaś kwota podatku przekracza 100 zł, podatek jest płatny w czterech proporcjonalnych ratach w terminach do: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.

Warto dodać, że o zmianie adresu zamieszkania i zaistnieniu okoliczności (np. sprzedaży nieruchomości, zajęcia na działalność gospodarczą) mających wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego należy zawiadomić pisemnie Urząd Miejski na obowiązujących formularzach podatkowych w terminie 14 dni od daty ich zaistnienia. Druki dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu - tutaj

Biuro Prezydenta


Data dodania 22 lutego 2018

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.