Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

Grudziądz

Remont z myślą o interesantach

Miasto planuje modernizację budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Mickiewicza 28/30, by poprawić warunki obsługi interesantów.

W tym zabytkowym obiekcie mieszczą się Wydziały, które odwiedza największa liczba interesantów: Wydział Spraw Obywatelskich wydający m.in. dowody osobiste i załatwiający kwestie związane z zameldowaniem i działalnością gospodarczą, Wydział Komunikacji, gdzie odebrać można prawo jazdy i zarejestrować pojazd, a także Urząd Stanu Cywilnego, gdzie zgłaszane są: zgony, narodziny i udzielane śluby.

Na podstawie liczby wydanych zaświadczeń i dokumentów stwierdzić można, że średnio miesięcznie budynek Urzędu Miejskiego przy ul. Mickiewicza odwiedza ok. 15 tys. interesantów. W tej statystyce nie ujęto m.in. osób, które przychodzą, by pobrać druki wniosków, lub uzyskać informacje.

Warto dodać, że w USC odbywa się ok. 500 ślubów rocznie, w których obok nowożeńców udział biorą również zaproszeni goście przyjeżdżający nie tylko z naszego miasta, ale również z całej Polski i zagranicy. Ponadto ok. 50 par odbiera, podczas specjalnej uroczystości, w obecności swoich rodzin i bliskich, Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie. 

Inwestycja, planowana na lata 2018-2019, obejmować będzie przede wszystkim wymianę wszystkich istniejących sieci, które są przestarzałe i niezgodne z obecnymi normami m.in. informatycznej, elektrycznej, telefonicznej i wodno-kanalizacyjnej. Następnie wykonany zostanie m.in. remont sanitariatów i prace malarskie. Na ten cel w budżecie miasta na rok 2018 ma zostać wpisana kwota 450 tys. zł.

- Pragniemy zapewnić osobom, które odwiedzają Ratusz, by załatwić urzędowe sprawy wyższy standard. Gruntownego remontu nie przeprowadzaliśmy w tym budynku już od ok. 30 lat, a potrzeba wykonania prac wynika przede wszystkim ze stanu wszystkich sieci. W dalszej kolejności zadbamy o estetykę, czyli m.in. malowanie ścian, czy remont sali ślubów w USC - mówi Sekretarz Miasta Jolanta Herba.   

Przypomnijmy, w ramach I etapu remontu tego obiektu, w latach 2015-2017, przygotowano dokumentację techniczną i zlecono wymianę 90% stolarki okiennej oraz zabezpieczono więźbę dachową. Wartość prac wyniosła łącznie ponad 333 tys. zł.

To w tym budynku m.in. średnio miesięcznie:

- przyjmuje się ok. 1200 wniosków o dowód osobisty i wydaje się ten dokument,

- przyjmuje się ponad 700 wniosków o rejestrację pojazdów,

- 600 osób zgłasza się w sprawie prawa jazdy,

- melduje się ok. 900 osób i wymeldowuje ok. 330,

- wydaje się ponad 3700 różnych zaświadczeń oraz dodatkowo 600 związanych z dotacją mieszkaniową,

- zgłaszanych jest ponad 110 urodzeń dziecka,

- ok. 130 zgonów.

Biuro Prezydenta

Data dodania 23 lutego 2018

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.