Grudziądz
Rata za sprzedaż alkoholu
30 września br. mija termin, do którego należy uiścić III ratę opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Przedsiębiorcy, który nie dokona opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zezwolenie nie wygaśnie, o ile w terminie 30 dni od daty upływu wymaganego terminu wniesie odpowiednią opłatę z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty wynikającej z art. 111 ust. 2 lub 5 tej ustawy.
Ustawodawca powiązał z niedopełnieniem tych obowiązków konsekwencje w postaci wygaśnięcia posiadanego przez przedsiębiorcę zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. W takiej sytuacji organ zezwalający wydaje decyzję, która potwierdza dany fakt. Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygasło z tej przyczyny może ponownie wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia po upływie 6 miesięcy od daty wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Opłaty za korzystanie z zezwoleń można uiścić przelewem na konto bankowe Urzędu - Bank PKO BP SA nr 80 1020 5040 0000 6502 0085 9645 z zaznaczeniem, że dotyczy opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych lub w kasach Urzędu Miejskiego w godzinach jego pracy tj. w godz. 7.00-15.00 (poniedziałek, środa, czwartek), w godz. 7.30- 15.30 (wtorek) i w godz. 7.00-12.30 (piątek).
W przypadku, gdy zezwolenie wygasło z powodu braku złożenia oświadczenia w terminie lub nie uiszczenia wymaganej opłaty ustawodawca daje przedsiębiorcy możliwość ubiegania się o zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych napojów alkoholowych. Podstawą do ubiegania się o tego typu zezwolenie jest wniosek, do którego dołączona jest inwentaryzacja posiadanych napojów alkoholowych. Wydanie zezwolenia na wyprzedaż oznacza, że przedsiębiorca może ponownie ubiegać się o zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż.
Biuro Prezydenta
Data dodania 26 września 2018