Grudziądz
Rada budowy - plan naprawczy II etapu TŚ
Wykonawca II podetapu Trasy Średnicowej przekazał plan naprawczy. Podczas Rady Budowy, która odbyła się dziś, tj. 2 września wiceprezydent Marek Sikora oraz Bogdan Kozer, Inżynier Kontraktu omówili przebieg realizacji inwestycji.
W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele firm Pajo Sp. z o.o., DIIPP Autostrady Sp. z o.o., IC Construccion, Ingenieria y Gestion de Obras S.A., IC Construction Polska Sp. o.o. oraz Zarządu Dróg Miejskich.
- Plan naprawczy uwzględnia zdaniem Inżyniera Kontraktu realne terminy, ujęto w nim dostawy materiałów i sprzętu oraz zaangażowanie pracowników. W ciągu najbliższych 2 tygodni będziemy się bacznie przyglądać postępom prac. Wykonawca sugerował, że wystąpi o wydłużenie daty zakończenia budowy, ewentualną zgodę wyrazimy po zapoznaniu się z opinią firmy DHV, która pełni nadzór nad inwestycją - mówi wiceprezydent Marek Sikora.
Konsorcjum firm Pajo Sp. z o.o., DIIPP Autostrady Sp. z o.o., IC Construccion, Ingenieria y Gestion de Obras S.A., IC Construction Polska Sp. o.o. zapowiedziało, że zwróci się z wnioskiem o przedłużenie terminu realizacji II podetapu Trasy Średnicowej do grudnia br. Opóźnienia tłumaczy problemami z płynnością finansową, dużą ilością opadów w lipcu, odmiennymi warunkami gruntowymi od założonych w projekcie pod podporą wiaduktu na ul. Hallera oraz wzdłuż ulic Lotniczej i Parkowej. Wykonawca zapewnia jednocześnie, że zgromadził niezbędne w płynnej realizacji inwestycji kruszywo, piasek, elementy betonowe i krawężniki kamienne. Ponadto, by usprawnić przepływ płatności konsorcjum wprowadziło factoring.
- Naszym zdaniem istnieją obiektywne przesłanki do wydłużenia terminu, oczywiście opinię na ten temat przekażemy Zamawiającemu, czyli Urzędowi Miejskiemu po otrzymaniu wszystkich dokumentów od Wykonawcy. Przedstawiony plan naprawczy pozwala rokować, że roboty jezdniowe i konstrukcyjne zostaną wykonane w tym roku – wyjaśnia Bogdan Kozer, dyrektor firmy DHV.
W tej chwili najważniejsze prace to zakończenie budowy obiektu mostowego nad ul. Hallera oraz w okolicach cmentarza, tak by umożliwić dojazd do największej grudziądzkiej nekropolii 1 listopada.
Przypomnijmy, koszt II podetapu Trasy Średnicowej wynosi 48 376 574, 95 zł, natomiast nadzoru - 1 425 848, 16 zł. Na realizację zadania miasto pozyskało blisko 130 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji, czyli budowy podetapu II, III i IV to ok. 157 mln zł.
Biuro Prezydenta
Data dodania 02 września 2011
Data edycji 02 września 2011