Grudziądz
Podsumowanie Tour Salon
Grudziądz zaprezentował swoją ofertę turystyczną podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu na wspólnym stoisku Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod hasłem: „ZasmaKUJ POMysłów”.
Na stoisku-wyspie o łącznej powierzchni 100 m2 promowały się od 19 do 22 października także: Toruń, Bydgoszcz, Ciechocinek, Inowrocław, Pałuki, Kociewie, Włocławek, Powiat Żniński, a także i Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna. Zabudowa została zaprojektowana w nowoczesnym stylu, jednolitym dla wszystkich podwystawców.
Nasze województwo po raz pierwszy promowało się produktowo, z podziałem na 4 strefy: turystyka uzdrowiskowa, aktywna, szkolna, miejska i kulturowa. Grudziądz zaprezentował solanki, turystykę rowerową i wodną, kulturową i miejską, a także turystykę szkolną. Nie zabrakło oferty grudziądzkich hoteli oraz miasteczka MEGA PARK nad jeziorem Rudnickim, które przygotowało bogatą ofertę dla dzieci. Podczas targów promowano również lokalne słodycze. Goście stoiska Kujawsko-Pomorskiego mogli pograć w interaktywną grę, której tłem były spichlerze i uzyskać informacje o Grudziądzu odpowiadając na pytania dotyczące naszego miasta. Ponadto, na odwiedzających czekało mnóstwo atrakcji, w tym degustacja gęsiny, warsztaty obwoźnej pracowni mydła oraz pieczenie toruńskich pierników. Dla młodszej części publiczności przygotowano pokaz „Eksplozje chemiczne” oraz występ DJa.
Grudziądz przedstawił również najnowsze wydawnictwo dla aktywnych, przewodnik „Cuda i kije” dla miłośników nordic walking przygotowane na tegoroczną edycję targów. Folder promował też iluminację spichlerzy, które zajęły drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie National Geographic Traveler i zostały wybrane jednym z „7 nowych cudów Polski”.
Warto dodać, że Województwo Kujawsko-Pomorskie otrzymało nagrodę ACANTHUS AUREUS za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na targach Regionów i Produktów Turystycznych. Udział w imprezie był finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przypomnijmy, Tour Salon jest miejscem promocji kraju i poszczególnych regionów za granicą, co przyczynia się do budowy marki i wizerunku Polski. Wśród wystawców są biura podróży i touroperatorzy, wszystkie polskie regiony, gestorzy bazy noclegowej oraz przewoźnicy. Dwa pierwsze dni zostały zarezerwowane dla profesjonalistów z branży, natomiast dwa kolejne są otwarte dla zwiedzających, którzy szukają informacji o atrakcjach turystycznych i pomysłów na spędzenie wolnego czasu.
Biuro Prezydenta
Data dodania 26 października 2011