Grudziądz
Grudziądz otwarty dla biznesu - podsumowanie
Podsumowano efekty kampanii promocyjnej i public relations projektu pn. „Grudziądz - miasto otwarte dla biznesu”. Na konferencji prasowej przedstawiciele Agencji Papajastudio omówili działania wdrożone w ramach przedsięwzięcia współfinansowanego w 85% ze środków unijnych.
Zrealizowano kampanię outdoorową obejmującą 40 billboardów oraz 2 megabordy zlokalizowane w 9 miastach w północno-zachodniej Polsce: w Słupsku, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Bydgoszczy, Szczecinie, Toruniu, Włocławku i Inowrocławiu.
- Koncepcja reklamowa powstała w oparciu o zestawienie otoczenia biznesowego symbolizowanego przez uniwersalną postać młodego człowieka sukcesu w nowoczesnym budynku z panoramą miasta. Zespolenie tych dwóch wizerunków ujawniło, jak bardzo atrakcyjnym dla inwestorów miejscem jest Grudziądz. Zaplanowana ekspozycja reklamy wykorzystywała billboardy o wymiarach 5,04 x 2,38 m oraz megaboardy – 12 m x 4 m - przy autostradzie A1 – mówił Adam Lis, Dyrektor Agencji Papajastudio.
Równolegle prowadzono kampanię reklamową w Internecie, której celem było wypromowanie projektu oraz strony internetowej www.biznes.grudziadz.pl. Witrynę od 3 września do 14 października br. odwiedziło łącznie ponad 3 800 użytkowników. Najczęściej oglądaną podstroną była zakładka - nasza oferta, a na dalszych miejscach znalazły się: strona główna oraz aktualności. Ponadto w trakcie trwania kampanii reklama bannerowa projektu była widoczna niemal na wszystkich największych serwisach biznesowych w Polsce. Bannery zostały wyświetlone ok. 6,3 mln razy.
Kampania reklamowa projektu pn. „Grudziądz – miasto otwarte dla biznesu” była kombinacją takich narzędzi marketingu internetowego, jak: linki sponsorowane - AdWords, AdSense, Remarketing oraz marketing szeptany na portalach i forach dyskusyjnych. Reklama AdWords oparta została o zdefiniowane słowa kluczowe m.in. Grudziądz, inwestycje, zakupy gruntów pod firmę, działki inwestycyjne. W przypadku AdSense reklamę bannerową oraz tekstową skierowano na kilkaset witryn biznesowych i inwestycyjnych, np. biznes.onet.pl, Money.pl, eGospodarka.pl czy nf.pl. Kolejny element kampanii stanowił marketing szeptany – na forach biznesowych oraz inwestycyjnych wygenerowano ponad 100 wpisów związanych z ofertą inwestycyjną Grudziądza.
W ramach działań zrealizowano również emisję reklam prasowych w mediach międzynarodowych np. Europa Property Investment Guide, który był dystrybuowany m.in.: podczas targów Expo Real w Monachium, krajowych branżowych i lokalnych. Uruchomiono również nową stronę internetową www.biznes.grudziadz.pl.
Przypomnijmy, samorząd na realizację projektu pn. „Grudziądz – miasto otwarte dla biznesu” pozyskał ponad 670 tys. zł. Przedstawiciele Grudziądza wzięli udział w targach inwestycyjnych EXPO REAL w Monachium, które należą do jednych z największych spotkań branży nieruchomości inwestycyjnych i komercyjnych na świecie. Dzięki unijnemu wsparciu otrzymaliśmy refundację kosztów przygotowania oferty inwestycyjnej, materiałów reklamowych oraz udziału w Targach REAL VIENNA we Wiedniu i EXPO REAL w Monachium w 2010 r. Dofinansowanie obejmowało ponadto działania przewidziane do realizacji w 2011 r., np. udział w misjach gospodarczych, targach EXPO, aktualizację oraz przygotowanie nowych materiałów informacyjnych i promocyjnych miasta, a także przeprowadzenie kampanii reklamowej projektu. Odbyły się także trzy misje gospodarcze z udziałem przedstawicieli Grudziądza, dwie do Chin oraz jedna do Finlandii. W połowie października delegacja z Prezydentem Grudziądza Robertem Malinowskim na czele pojechała do Nanning, gdzie został podpisany list o współpracy partnerskiej, a także wzięła udział w Targach Inwestycji i Handlu CHINA-ASEAN EXPO (Caexpo). Wystawa CAEXPO jest ważną platformą kooperacji w handlu, inwestycjach oraz sektorze turystyki, odgrywając jednocześnie zasadniczą rolę w promowaniu relacji biznesowych Chin. Grudziądzki Park Przemysłowy oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zorganizowały także misję do Chin i Tajwanu. Na przełomie listopada i grudnia GPP planowało również wyjazd do Kairu i Aleksandrii, jednak ze względu na panującą tam obecnie sytuację społeczno-gospodarczą misja została odwołana.
Przedsięwzięcie „Grudziądz – miasto otwarte dla biznesu” jest współfinansowane w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 5.5. Promocja i rozwój markowych produktów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007-2013.
Biuro Prezydenta
Data dodania 06 grudnia 2011