Grudziądz
#gru - nowa strategia Grudziądza
Czym jest #gru oraz jak będzie przebiegał proces wdrażania nowej strategii promocji Grudziądza poinformowali dziś, tj. 24 stycznia na konferencji prasowej przedstawiciele samorządu oraz firmy Brand Nature Access.
W spotkaniu uczestniczyli m.in. wiceprezydent Przemysław Ślusarski, Małgorzata Sadowska-Rodziewicz, Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji, a także Mariusz Przybył z firmy Brand Nature Access, Marcin Kowalski, reprezentujący firmę Logonet, który przygotowuje stronę internetową nowej strategii i osoby, które wcielą się w rolę ambasadorów marki miasta.
- #gru to nie marka turystyczna, to marka tworzona przez i dla grudziądzan, by zintegrować i zachęcić do działania mieszkańców. Ważne jest także zaangażowanie, by robić małe rzeczy z wielkim przekonaniem. Istota nowej strategii polega na promowaniu osób, które mają pasję. #gru oznacza komunikację i działanie, to nowoczesny znak graficzny, który pojawi się m.in. na bilbordach, plakatach, a także na nowej stronie internetowej - mówiła Małgorzata Sadowska-Rodziewicz, Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji.
Koncepcja marki polega na budowaniu miasta interaktywnego społecznie, czyli skupiającego się na działaniach w Grudziądzu, a nie na zewnątrz, a także tworzeniu interakcji między mieszkańcami, tak by powstała sieć społeczna. Grudziądz stanie się miastem stu tysięcy małych działań, tworzonych przez ludzi, dla ludzi, o ludziach.
- Strategia marki to propozycja działania, a także źródło inspiracji i pomysłów, które pomogą wypromować unikatowe cechy miasta. Projekt przygotowany dla Grudziądza jest wyjątkowy z wielu powodów, ale przede wszystkim dlatego, że propagować będzie autentycznych ludzi, którzy mieszkają w tym mieście lub są z nim związani - powiedział Mariusz Przybył, dyrektor firmy Brand Nature Access.
Kluczową rolę we wdrażaniu nowej strategii odgrywać będą sami grudziądzanie. Do współpracy zaproszono osoby, dla których wspólnym mianownikiem jest pasja i działanie. Tytuł „Ambasadora Miasta” otrzymali:
- Maciej „Macio” Wentowski i Piotr „Beeski” Kania - Sztewite Squad - tancerze breakdance, finaliści telewizyjnego tanecznego show „Got to Dance”,
- Szymon Kowalewski - artysta, autor murali, m.in. ściany z panoramą miasta w sali GKS Olimpia,
- Krystyna Chełmowska z Koła Gospodyń z Bratwina - otrzymywała wyróżnienia za stoisko z najlepszymi pierogami podczas wszystkich edycji Jarmarku św. Mikołaja,
- Best Runners Grudziądz - trójka chłopaków uprawiająca „le parkur”, dowodem ich popularności jest oglądalność w Internecie – kilkadziesiąt tysięcy wejść na kanale „you tube”,
- Krzysztof Widerkiewicz z rodziną - pasjonat i organizator rajdów Nordic Walking, odwiedza i bierze udział we wszystkich rajdach w Polsce, aktywnym stylem życia zaraża innych, działa społecznie,
- Marlena Wawrzyniak - armwrestlerka, trener osobisty w studio „Aspiration”, zdobyła medale Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata oraz jako pierwsza Polka wywalczyła historyczne złoto w Pucharze Świata Zawodowców, a także 5-ty rok z rzędu obroniła tytuł Najsilniejszej Kobiety w Polsce na prawą i lewą rękę.
Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem strony internetowej, która będzie platformą wymiany informacji. Oficjalne uruchomienie www.haszgru.pl zaplanowano na 21 marca, wiosną ruszy również akcja bilbordowa. Na bieżąco będziemy przekazywać informacje o projektach realizowanych w koncepcji nowej strategii miasta.
#gru - nowa strategia Grudziądza
Przypomnijmy, strategię promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza przygotowało konsorcjum Brand Nature Access i Profile. Wartość zadania wynosi 184 tys. zł, 85% tej kwoty stanowi dofinansowanie. Samorząd pozyskał wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 5.5 - Promocja i rozwój markowych produktów, Oś priorytetowa 5 - Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 - 2013.
Biuro Prezydenta
Data dodania 24 stycznia 2013
Data edycji 19 lipca 2013