Grudziądz
Kierunki kontroli podatkowej w 2013 r.
Prezydent Grudziądza, jako organ podatkowy informuje, że w 2013 r. działania kontrolne skierowane będą głównie na obszary związane z podatkiem od nieruchomości.
Wykryte nieprawidłowości w trakcie przeprowadzonych kontroli w 2012 r. spowodowały, że kontrola podatkowa w 2013 r. obejmie rzetelność danych wykazanych w deklaracjach i informacjach podatkowych, tj.:
1) powierzchni gruntów,
2) istnienia na nieruchomości budynków oraz wykazanej powierzchni użytkowej zgodnej ze stanem faktycznym,
3) istnienia budowli i zadeklarowanej do opodatkowania wartości.
Ponadto kontrola podatkowa obejmie również:
1) zastosowanie odpowiednich stawek podatkowych,
2) określenie momentu powstania obowiązku podatkowego,
3) zasadność korzystania ze zwolnień podatkowych;
4) nieruchomości wskazane jako miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.
Procedura kontroli podatkowej odbywać się będzie w oparciu o przepisy ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.). W przypadku, gdy kontrolowanym będzie przedsiębiorca, uwzględnione zostaną również regulacje zawarte w ustawie z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
Wszczęcie kontroli podatkowej zostanie poprzedzone pisemnym zawiadomieniem podatnika o zamiarze jej przeprowadzenia. Czynności kontrolne będą przeprowadzane przez pracowników Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu na podstawie imiennych upoważnień wystawionych przez Prezydenta Grudziądza lub Skarbnika Miasta.
Biuro Prezydenta
Data dodania 19 lutego 2013