Grudziądz
Podatek od nieruchomości w 2011 r.
Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uiszczenia do 15 marca br. I raty podatku od nieruchomości obejmującego grunty, budynki lub ich części, a także budowle bądź ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Decyzje ustalające wysokość podatku doręczają mieszkańcom Grudziądza gońcy w godz. 10.00 – 18.00. W przypadku nieobecności właściciela nieruchomości zostawiają awizo i wówczas dokument należy odebrać osobiście w Urzędzie Miejskim przy ul. Ratuszowej 1 w pok. 104 (na parterze) w godzinach pracy Ratusza.
Terminy i sposoby płatności podatku od nieruchomości określa ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Osoby fizyczne płacą go w 4 proporcjonalnych ratach - do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada danego roku podatkowego. Natomiast osoby prawne i jednostki organizacyjne, które nie mają osobowości prawnej za poszczególne miesiące, do 15 dnia każdego miesiąca.
- W tym roku wystawiliśmy ok. 21 tys. decyzji dla właścicieli nieruchomości. Prosimy, by podatek wpłacać tylko i wyłącznie na podstawie aktualnego dokumentu oraz nie zostawiać formalności na ostatni dzień. Opłaty można dokonać jednorazowo lub ratach – mówi Anna Olszewska, kierownik Referatu Wymiaru i Kontroli Podatków.
Niezapłacone w terminie zobowiązanie podatkowe zostanie ściągnięte w postępowaniu egzekucyjnym wraz z odsetkami za zwłokę.
Warto dodać, że podatek można wnieść przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP SA konto nr:
80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 lub gotówką w kasie Urzędu Miejskiego przy
ul. Ratuszowej 1 w pok. 105 (na parterze) w poniedziałki, środy, czwartki i piątki od godz. 7.30 do 14.00 i we wtorki w godz. 8.00 do 15.00.
Biuro Prezydenta
Data dodania 07 lutego 2011
Data edycji 07 lutego 2011