Grudziądz
Wnioski na świadczenia z funduszu alimentacyjnego
Od 1 sierpnia br. w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie można składać wnioski o przyznanie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy tj. od 1 października 2016 r. do 30 września 2017 r.
Podstawowe dokumenty jakie należy przedstawić to m. in.:
- zaświadczenia lub oświadczenia członków rodziny o dochodach osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, np. stypendia, alimenty na rzecz dzieci, zasiłki chorobowe, dochody uzyskane z gospodarstwa rolnego, dochody osiągnięte z tytułu zatrudnienia za granicą Rzeczypospolitej Polskiej, świadczenie rodzicielskie,
- zaświadczenie (lub oświadczenie) o uczęszczaniu pełnoletniej osoby uprawnionej do szkoły lub szkoły wyższej,
- zaświadczenie wystawione przez komornika (lub oświadczenie) o bezskuteczności egzekucji alimentów.
W zależności od indywidualnej sytuacji rodziny mogą być konieczne inne zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
Dokumenty wydawane są i przyjmowane w siedzibie Samodzielnego Referatu Funduszu Alimentacyjnego MOPR przy ul. Waryńskiego 34A, w godz. 7.30-15.30, parter, pok. nr 25. Formularze dostępne są także na stronie internetowej www.mopr.bip.gov.pl. Informacje na temat świadczeń można uzyskać pod nr. tel. 56 69 68 716, 56 69 68 721 i 56 69 68 723.
Warto dodać, że w przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres złoży wniosek wraz dokumentami do 31 sierpnia br. ustalenie prawa oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik br. nastąpi do 31 października 2016 r. Natomiast, gdy wniosek wraz z dokumentami zostanie złożony od 1 września do 31 października wówczas ustalenie prawa oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik br. nastąpi do 30 listopada 2016 r.
Biuro Prezydenta
Data dodania 28 lipca 2016