Grudziądz
Zadania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Grudziądzu
Miejska Rada Działalności Pożytku Publicznego w Grudziądzu jest organem o charakterze konsultacyjnym i opiniodawczym.
Do zadań Rady należy w szczególności:
1) opiniowanie projektów strategii rozwoju powiatu/gminy,
2) opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami,
3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych i innych podmiotów,
4) udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami,
5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
Kadencja Rady trwa 3 lata, a członkowie pełnią swoje funkcje społecznie.
Tryb powoływania członków, organizację i tryb działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Grudziądzu określa Uchwała Nr XLVII/38/14 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 23 kwietnia 2014 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. poz. 1440, z 2015 r. poz. 3989 oraz z 2016 r. poz. 1588).
Data dodania 24 sierpnia 2022
Data edycji 18 czerwca 2024