Grudziądz
Powstanie strategia promocji Grudziądza
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z przygotowaniem strategii promocji miasta. Samorząd za blisko 260 tys. zł zleci „Opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza”, 85% tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie ze środków unijnych.
- Prezentujemy miasto na wielu różnorodnych imprezach wystawienniczych, gdzie mamy możliwość bezpośredniego dotarcia z naszą ofertą. Twierdza Grudziądz, tradycje kawaleryjskie, geotermia, unikalne na skalę europejską Spichrza to nasze główne atuty, które mają zachęcić do przyjazdu do Grudziądza. Dzięki opracowaniu strategii promocji przez profesjonalną firmę chcemy jeszcze bardziej pokazać naszą tożsamość i zbudować markę miasta – mówi prezydent Robert Malinowski.
Marketing miejsc zwany jest też ,,sztuką sprzedawania miejsc”. Jego naczelnym zadaniem jest takie prezentowanie walorów miasta, by odbiorcy zwrócili uwagę i zapamiętali komunikat promocyjny. Obszarem walki konkurencyjnej miast wbrew powszechnemu przekonaniu nie są targi, strony internetowe, publikacje czy foldery. Prawdziwa walka toczy się w świadomości odbiorców, którzy na co dzień atakowani są masą komunikatów reklamowych. Szansą na zjednanie ich zaufania jest wygenerowanie silnego i wyraźnego komunikatu, który powie im, że w Grudziądzu jest coś, czego nie ma gdzie indziej. Rolą tego projektu jest właśnie znalezienie i określenie sposobów komunikowania wyjątkowości naszego miasta. Strategia promocji marki powinna być postrzegana jako kierunkowa propozycja działania, źródło inspiracji i pomysłów, które mogą być realną szansą na wypromowanie unikatowych cech miasta.
- Prace nad strategią promocji marki planujemy rozpocząć od diagnozy stanu obecnego, tj. analizy dotychczasowej promocji miasta w formie syntetycznej na podstawie materiałów źródłowych oraz badania wizerunku Grudziądza wśród mieszkańców Grudziądza. Następnie na podstawie postawionej diagnozy zostanie określona idea przewodnia, a także definicja marki Grudziądza oraz określenie sub-marek w trzech kategoriach: turystycznej, gospodarczej i wewnętrznej – wyjaśnia Małgorzata Sadowska-Rodziewicz, Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji.
Miasto komunikuje się z różnymi grupami odbiorców, wśród których wyróżnić możemy: mieszkańców zarówno obecnych, jak i potencjalnych, gości, inwestorów i tzw. otoczenie samorządu. Celem tego etapu prac będzie określenie skutecznych i swoistych kanałów komunikacji z każdą z tych grup oraz wskazanie wytycznych, na podstawie których marka Grudziądza będzie pozycjonowana wśród innych obecnych na rynku. Następnie zostanie zbudowany nowy system identyfikacji wizualnej miasta w oparciu o wyznaczone we wcześniejszym etapie priorytety i kierunki promocji.
Warto dodać, że wartość projektu to 258 300 zł, dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 5.5 - Promocja i rozwój markowych produktów, Oś priorytetowa 5 – Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007 – 2013 wyniesie 219 555 zł. Wniosek przygotowany przez Wydział Kultury, Sportu i Promocji Urzędu Miejskiego znalazł się na 3 miejscu wśród dofinansowanych projektów w ramach działania 5.5.
Biuro Prezydenta
Data dodania 14 września 2011
Data edycji 14 września 2011