Grudziądz
Dofinansowanie na utylizację azbestu
Przypominamy, właściciele nieruchomości mogą uzyskać dotację na utylizację azbestu w ramach programu realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Wnioski można składać w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu , ul. Ratuszowa 1, pok. 4 do 30 stycznia 2013 r.
Dofinansowanie obejmuje demontaż, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Do projektu mogą zostać zgłoszone obiekty, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz budynki użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego i które do końca roku zadeklarują położenie nowego pokrycia dachowego. Program przewiduje pokrycie pełnych kosztów kwalifikowanych lecz nie więcej niż 1000 zł do każdego 1 Mg (tony) unieszkodliwianych odpadów zawierających azbest.
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
• demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest,
• transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia,
• unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów niebezpiecznych.
Beneficjentem, tj. wnioskodawcą może być tylko samorząd. Dlatego gmina-miasto Grudziądz prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości i opracowuje wniosek zbiorowy do Funduszu o udzielenie środków finansowych, organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady oraz reguluje kwestie finansowe z firmą. Dofinansowanie w odróżnieniu od dotacji celowej realizowane jest bez angażowania środków własnych właściciela nieruchomości. Termin realizacji inwestycji przewidywany jest na przełomie czerwca i lipca 2013 r.
Szczegółowych informacji udziela Referat Ochrony Środowiska tel. 56 45 10 259.
Biuro Prezydenta
Data dodania 17 stycznia 2013