Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

Grudziądz

Dotacja na usuwanie azbestu

NABÓR WNIOSKÓW ZAKOŃCZONY

Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest
Część 1)  Przedsięwzięcia w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, zgodne z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

W związku z planowanym przystąpieniem Gminy-Miasto Grudziądz do Programu uruchomionego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, informujemy, że ogłaszamy nabór „Zgłoszeń od ostatecznych odbiorców korzyści” (tutaj), którzy deklarują chęć skorzystać z dofinansowania z Funduszu na likwidację azbestu.

Termin przyjmowania zgłoszeń do dnia 6 maja 2024 roku.

Zgłoszenie należy złożyć w Wydziale Środowiska Urzędu Miejskiego
w Grudziądzu, przy ul. Sikorskiego 32-36 lub przesłać na adres: srodowisko@um.grudziadz.pl (liczy się termin wpływu i rejestracji zgłoszenia).

Najważniejsze informacje o Programie:

  1. ostatecznymi odbiorcami dofinansowania będą posiadacze obiektów budowlanych na których występuje azbest.
  2. Koszty kwalifikowane przedsięwzięcia obejmują wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania materiałów zawierających azbest.
  3. Kwota dofinansowania: do 70 % kosztów kwalifikowanych.
  4. Maksymalny koszt kwalifikowany dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwianiu odpadów zawierających azbest ze środków WFOŚiGW i NFOŚiGW wynosi do 700 zł/Mg i jest on zależny od wskaźnika redukcyjnego G, o którym mowa w pkt 7.3.2 Programu.
  5. Okres kwalifikowalności kosztów (rozumiany jako data wystawienia faktury) jest liczony od
    1 stycznia 2024 roku do 30 czerwca 2024 roku.

Uwaga!

Warunkiem złożenia wniosku o dofinansowanie jest posiadanie przez Gminę sporządzonych przez ostatecznych odbiorców korzyści zgłoszeń wyrobów zawierających azbest gotowych
do odbioru w terminie pozwalającym na rozliczenie przedsięwzięcia na warunkach określonych w pkt 7.5. ogłoszenia (refundacją będą objęte koszty demontażu, zbierania, transportu i przyjęcia odpadów do utylizacji na podstawie kart przekazania odpadów sporządzonych w systemie BDO, potwierdzone fakturami VAT wystawionymi w terminie od 1 stycznia 2024 do 30 czerwca 2024 roku).

Przyjmując zgłoszenia od ostatecznych odbiorców korzyści Gmina jest zobowiązana potwierdzić ich zgodność z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

 

Informacje o programie dostępne są na stronie internetowej pod adresem:

https://www.wfosigw.torun.pl/strona/serwis-beneficjenta-nasze-programy/1254-program-unieszkodliwianie-azbestu

Data dodania 06 grudnia 2022

Data edycji 19 czerwca 2024

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.