Grudziądz
20. Cyfrowa gmina - Cyfryzacja Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
W dniu 29 marca 2022 roku została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pomiędzy Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, a gminą-miasto Grudziądz w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Okres realizacji: 18 miesięcy od dnia wejścia w życie Umowy (ale nie dłużej niż do dnia 30.09.2023 r.)
Całkowita wartość projektu: 2 000 000 zł
Kwota dofinansowania: 2 000 000 zł
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia, Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
W ramach zadania zostanie przeprowadzony Audyt cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu, zostanie zakupiony sprzęt informatyczny oraz zostaną przeprowadzone szkolenia dla pracowników Urzędu. Realizacja Grantu pozwoli uzyskać zamierzony cel jakim jest prawidłowe zabezpieczenie dostępu do danych wewnętrznych, uszczelnienie architektury i zminimalizowanie ryzyka ataków zewnętrznych. Urządzenia jakie planuje się wdrożyć zapewnią pracownikom możliwość pracy zdalnej, modernizacja zasobów serwerowych spowoduje wirtualizację środowiska DATACENTER (co przyspieszy i ujednolici administrację posiadanymi danymi). Modernizacja sieci informatycznej pozwoli na segmentację, uszczelnienie infrastruktury, co będzie następstwem wprowadzenia mechanizmów kontroli, autoryzacji i weryfikacji. Szkolenia mają zapewnić merytoryczną techniczną wiedzę administratorom i podnieść ich kwalifikacje.
Realizacja projektu przyczyni się do informatyzacji JST Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, modernizacji sieci informatycznej lokalnej wraz z poprawą bezpieczeństwa, segmentacją i poprawą funkcjonalności systemów datacenter i backup.
Data dodania 28 kwietnia 2022
Data edycji 01 lipca 2024