Grudziądz
22. Program wsparcia grudziądzkich szkół podstawowych w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych
W dniu 7 kwietnia 2022 r. została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pomiędzy Województwem Kujawsko – Pomorskim a gminą – miasto Grudziądz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020.
Okres realizacji: 01.04.2022 r. – 30.06.2023 r.
Całkowita wartość projektu: 2 031 366,00 zł
Kwota dofinansowania: 1 929 791,00 zł (w tym z Europejskiego Funduszu Społecznego – 1 726 661,10 zł oraz z budżetu państwa – 203 129,90 zł)
Środki własne: 101 575,00 zł (wkład niefinansowy)
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe, Poddziałania 10.2.2 Kształcenie ogólne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020.
W ramach projektu zaplanowano zajęcia związane z kształtowaniem i rozwijaniem u uczniów kompetencji matematyczno-przyrodniczych, kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, a także doradztwo zawodowe dla uczniów. Realizowany będzie również proces indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi i wsparcie ucznia młodszego. Nauczyciele uczestniczyć będą w szkoleniach specjalistycznych i studiach podyplomowych. Projekt zakłada również zakup sprzętu TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) oraz wyposażenia do szkolnych pracowni. Łącznie wsparciem objętych zostanie 1353 uczniów oraz 198 nauczycieli z następujących szkół: Szkoły Podstawowej Nr 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, Szkoły Podstawowej Nr 9, Szkoły Podstawowej Nr 15, Szkoły Podstawowej Nr 16, Szkoły Podstawowej Nr 17, Szkoły Podstawowej Nr 20, Szkoły Podstawowej Nr 21.
Projekt przyczynia się do zwiększenia poziomu kompetencji kluczowych i uniwersalnych oraz potencjału rozwojowego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz podniesienia jakości kształcenia w szkołach poprzez doposażenie bazy dydaktycznej i szkolenia dla nauczycieli.
Data dodania 29 kwietnia 2022
Data edycji 01 lipca 2024