Grudziądz
Promocja Grudziądza w Berlinie
Grudziądz będzie promował swoje walory turystyczne podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych w Berlinie. Największą i najbardziej prestiżową imprezę w Europie, zaplanowano od 9 do 13 marca br., a jej głównym partnerem w tym roku będzie Polska.
Na 30-metrowym stoisku regionu Kujawsko-Pomorskiego, którego koordynatorem jest Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna obok Grudziądza będą się promować: Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Ciechocinek oraz Powiat Tucholski. Pierwsze 3 dni zaplanowano z myślą o branżystach, zaś sobota i niedziela będą dniami otwartymi dla szerokiej publiczności.
Urząd Marszałkowski wraz z miastami biorącymi udział w targach przygotował trzy produkty turystyczne kujawsko-pomorskiego: turystyka miejska i kulturowa, turystyka aktywna i turystyka uzdrowiskowa.
- Na potrzeby targów berlińskich przygotowaliśmy ofertę weekendową dla niemieckojęzycznych turystów. Sprawdzoną propozycję „Grudziądz na weekend” dostosowaliśmy do potrzeb i oczekiwań turystów z Niemiec. Przewodnik w języku niemieckim zawiera wszelkie informacje na temat atrakcji turystycznych, zabytków, bazy noclegowej i gastronomicznej w skondensowanej i przejrzystej formie – mówi Małgorzata Sadowska-Rodziewicz, Naczelnik Wydziału Kultury Sportu i Promocji .
Polska, jako Kraj Partnerski będzie miała możliwość promocji poprzez wszystkie kanały komunikacji organizatorów Targów, będzie także gospodarzem ceremonii otwarcia imprezy, której przebieg będzie relacjonowany przez kilkadziesiąt stacji telewizyjnych. Oznacza to również zagospodarowanie przestrzeni publicznej Berlina oraz kampanię reklamową w najbardziej uczęszczanych zakątkach miasta, która będzie widoczna w ponad 750 miejscach w postaci billboardów, spotów promocyjnych w metrze i plakatów. Obecność Polski w Berlinie będzie także zauważalna poprzez bajkowe stwory umieszczone w przestrzeni miejskiej symbolizujące walory turystyczne Polski.
Koszty tegorocznej ekspozycji na targach ITB w Berlinie pokrywa w całości Polska Organizacja Turystyczna, która pozyskała środki w ramach projektu „Promujmy Polskę razem”, program operacyjny innowacyjna gospodarka, działanie 6.3 „Polska krajem partnerskim - ITB 2011 rok”.
Warto dodać, że w tym roku Grudziądz planuje zaprezentować również swoją ofertę turystyczną na następujących imprezach wystawienniczych:
- Gdańskich Targach Turystycznych,
- Międzynarodowych Targach Turystycznych we Wrocławiu,
- Inauguracji Sezonu Turystycznego na Rynku Nowomiejskim w Toruniu,
- Targach Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu.
Przypomnijmy, w ramach projektu pn. „Promocja Grudziądza jako ważnego ośrodka turystycznego i kulturalnego na mapie Województwa Kujawsko-Pomorskiego podczas imprez targowo-wystawienniczych ogólnopolskich programach telewizyjnych” miasto otrzymało refundację poniesionych kosztów udziału w targach i refundację kosztów promocji miasta za pośrednictwem programów telewizyjnych na antenach ogólnopolskich telewizji. Kwota dofinansowania, to 87763,36 zł. Środki finansowe pozyskano w ramach Działania 5.5 Promocja i rozwój markowych produktów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 – 2013.
Biuro Prezydenta
Data dodania 23 lutego 2011
Data edycji 23 lutego 2011