Grudziądz Portal miejski

Grudziądz

Grudziądz

Baza wniosków odrzuconych GBO 2018

Baza wniosków odrzuconych:

4/2018 Ćwiczenia w basenie solankowym z terapeutą dla osób starszych 60+

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zakres zadania należy zakwalifikować do programu polityki zdrowotnej. Wiąże się to z koniecznością przekazania projektu do Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji celem uzyskania właściwej opinii i dokonania wyboru realizatora w ramach konkursu ofert. Wyklucza to możliwość realizacji zadania w ramach GBO.

5/2018 Rewitalizacja i aranżacja terenu zielonego - rekreacyjnego

Uzasadnienie negatywnej oceny:

Zadanie nie spełnia wymogów formalnych – brak oświadczenia właściciela terenu.

13/2018 Budowa kortu tenisowego i boiska do koszykówki

Uzasadnienie negatywnej oceny:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 300.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

22/2018 Budowa boiska wielofunkcyjnego do gier zespołowych przy szkole podstawowej nr 11 ul. Droga Mazurska 2

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 300.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

25/2018 Wykonanie traktu pieszego (ul. Moniuszki – os. Batorego), drogi dojazdowej do garaży oraz parkingu  z ogrodzeniem

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Wskazana lokalizacja zadania nie spełnia warunków Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zgodnie z treścią § 19 ust. 11 powyższego Rozporządzenia odległość wydzielonych miejsc postojowych, w tym również zadaszonych lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku mieszkalnym, budynku zamieszkania zbiorowego, z wyjątkiem hotelu, budynku opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także od placu zabaw i boiska dla dzieci i młodzieży, nie może być mniejsza niż: 7 m – w przypadku parkingu do 10 stanowisk postojowych włącznie.

30/2018 Dieta seniora z uwzględnieniem schorzeń w połączeniu z ziołolecznictwem

Uzasadnienie negatywnej oceny:

Zakres zadania należy zakwalifikować do programu polityki zdrowotnej. Wiąże się to z koniecznością przekazania projektu do Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji celem uzyskania właściwej opinii i dokonania wyboru realizatora w ramach konkursu ofert. Wyklucza to możliwość realizacji zadania w ramach GBO.

34/2018 Centrum sportowo – rekreacyjne GASTRONOMIK

Uzasadnienie negatywnej oceny:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 300.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

47/2018 Budowa parkingu przy ul. Bydgoskiej

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Wskazana lokalizacja zadania nie spełnia warunków Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, a tym samym zadanie nie spełnia norm Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Pojazdy parkujące w obrębie przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego stanowić będą realne zagrożenie spowodowane ograniczeniem widoczności zarówno dla poruszających się pieszych, rowerzystów, jak i kierowców zbliżających się do przejść.  

49/2018 Wykonanie elementu małej architektury przy ul. Al.23 Stycznia – jajo – symbolu nawiązującego do dawnej dyspozytorni MZK

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Lokalizacja zadania koliduje z projektem niskoemisyjnego transportu publicznego na terenie miasta Grudziądza. Projekt przewiduje przebudowę układu drogowo torowego w obrębie ulic Toruńska, Sienkiewicza, Aleja 23 Stycznia, Piłsudskiego oraz Focha. Ponadto, wiązać się będzie to ze zmianą geometrii ciągów pieszych. Ze względu na konieczność uzyskania m.in. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, na tym etapie nie jest możliwe dokonanie jakichkolwiek zmian w projekcie zagospodarowania terenu.

51/2018 Rozbudowa boiska szkolnego przy Szkole Podstawowej nr 15 w Grudziądzu

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 150.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

53/2018 Boisko do koszykówki i siatkówki o sztucznej nawierzchni

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 200.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

59/2028 Wodny Plac Zabaw przeznaczony na kąpielisko otwarte z możliwością wydzielenia toru na basenie pływackim

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z § 3 pkt 1 Załącznika nr 1 do Uchwały Nr XLIII/136/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 20 listopada 2017 roku „Ze środków GBO finansowane mogą być jedynie zadania własne gminy w rozumieniu ustawy o samorządzie gminnym i zadania własne powiatu w rozumieniu ustawy o samorządzie powiatowym, które będą dostępne dla ogółu mieszkańców”. W oparciu o opinię radcy prawnego projekty realizowane w ramach GBO uznaje się za ogólnodostępne, gdy może z nich skorzystać bezpłatnie każdy mieszkaniec, do którego kierowany jest projekt. Jeżeli w jakikolwiek sposób korzystanie z zadania wiąże się z odpłatnością (w tym przypadku jest to konieczność odpłatności za wstęp na Plażę Miejską i na basen), to takie projekty winny zostać uznane za niespełniające powyższego wymogu.

Dodatkowo zgodnie z opinią pozyskaną przez Miejski Ośrodek Rekreacji i Wypoczynku udostępnienie placu zabaw wszystkim chętnym osobom bez limitowania wejść opłatą na ogólnie używanym kąpielisku jest ryzykowne ze względów bezpieczeństwa. Plac zabaw wymaga więc innej, wydzielonej strefami bezpieczeństwa części akwenu, niż kąpielisko użytkowane przez osoby kąpiące się. To z kolei wiąże się z koniecznością zatrudnienia 6 dodatkowych ratowników, a MORiW nie dysponuje środkami finansowymi, które mógłby przeznaczyć na ten cel.


63/2018 Zrzuć uparte kilogramy

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zakres zadania należy zakwalifikować do programu polityki zdrowotnej. Wiąże się to z koniecznością przekazania projektu do Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji celem uzyskania właściwej opinii i dokonania wyboru realizatora w ramach konkursu ofert. Wyklucza to możliwość realizacji zadania w ramach GBO.


65/2018 Budowa boiska wielofunkcyjnego na terenie Szkoły Podstawowej nr 1 ul. Konarskiego 14 w Grudziądzu do piłki ręcznej/nożnej, piłki siatkowej wraz z bieżnią okólną oraz skocznią w dal

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 450.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań ogólnomiejskich.

67/2018 Rewitalizacja „dzikich zejść” nad Wisłę na skarpie przy ul. Wiślanej i Kalinkowej

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zakres zadania jest niezgodny z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, co wyklucza możliwość jego realizacji w ramach GBO. Ponadto szacunkowym koszt zadania jest w znacznym stopniu zaniżony, a jego realna wartość to ok. 260.000,00 zł.

68/2018 Po Wiśle i Rudniku

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z § 3 pkt 1 Załącznika nr 1 do Uchwały Nr XLIII/136/17 Rady Miejskiej Grudziądza
z dnia 20 listopada 2017 roku „Ze środków GBO finansowane mogą być jedynie zadania własne gminy w rozumieniu ustawy o samorządzie gminnym i zadania własne powiatu w rozumieniu ustawy
o samorządzie powiatowym, które będą dostępne dla ogółu mieszkańców”. W oparciu o opinię radcy prawnego projekty realizowane w ramach GBO uznaje się za ogólnodostępne, gdy może z nich skorzystać bezpłatnie każdy mieszkaniec, do którego kierowany jest projekt. Jeżeli w jakikolwiek sposób korzystanie z zadania wiąże się z odpłatnością (w tym przypadku jest to konieczność odpłatności za wstęp na Plażę Miejską), to takie projekty winny zostać uznane za niespełniające powyższego wymogu.

Dodatkowo zgodnie z pozyskaną specjalistyczną opinią jednostka, jaka miałaby być zakupiona
w ramach projektu nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, by móc organizować rejsy po Wiśle.

73/2018 Stalowy But

Uzasadnienie negatywnej oceny:

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi w trakcie oceny wniosku,  Komisja ds. oceny formalno – prawnej i merytorycznej dokonała wezwania o uzupełnienie opisu zadania
wraz z uzasadnieniem, a także załączenie listy poparcia oraz kosztorysu. Z załączonego kosztorysu wynika, iż ponad 70% wartości zadania stanowi zakup wyrzutni do piłek. Z uwagi na brak szczegółowego uzasadnienia Komisja uznała wydatek za bezcelowy.

76/2018 Modernizacja basenu przy SP 20 na osiedlu Rządz

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z § 3 pkt 1 Załącznika nr 1 do Uchwały Nr XLIII/136/17 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 20 listopada 2017 roku „Ze środków GBO finansowane mogą być jedynie zadania własne gminy w rozumieniu ustawy o samorządzie gminnym i zadania własne powiatu w rozumieniu ustawy o samorządzie powiatowym, które będą dostępne dla ogółu mieszkańców”. W oparciu o opinię radcy prawnego projekty realizowane w ramach GBO uznaje się za ogólnodostępne, gdy może z nich skorzystać bezpłatnie każdy mieszkaniec, do którego kierowany jest projekt. Jeżeli w jakikolwiek sposób korzystanie z zadania wiąże się z odpłatnością (w tym przypadku jest to konieczność odpłatności za wstęp na basen), to takie projekty winny zostać uznane za niespełniające powyższego wymogu.

78/2018 Promocja Rodzicielstwa Zastępczego

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zakres planowanego zadania pokrywa się z zadaniami realizowanymi przez MOPR.
MOPR na bieżąco prowadzi kampanie informacyjne, mające zachęcać mieszkańców do idei rodzicielstwa zastępczego. Na stronie placówki dostępny jest spot promujący rodzicielstwo zastępcze, a w 2018 roku zaplanowano druk ulotek. Z uwagi na fakt, iż środki na te działania uwzględnione zostały w budżecie MOPR powielanie zadań Komisja uznała za nieuzasadnione.

79/2018 Parking z monitoringiem w sąsiedztwie pętli autobusowej przy ulicy Lipowej

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zakres zadania jest niezgodny z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, co wyklucza możliwość jego realizacji w ramach GBO. Zapisy MPZP dla wskazanej lokalizacji zadania obejmują bowiem: „pasy drogowe dróg dojazdowych zapewniających obsługę komunikacyjną dla terenów przyległych oraz tereny skrzyżowań ww. dróg dojazdowych z drogami wewnętrznego systemu komunikacyjnego terenów przyległych”.

80/2018 Wykonanie bieżni okólnej oraz placu z trawy syntetycznej pod urządzeniami siłowni zewnętrznej

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z wyceną zadania dokonaną przez Wydział Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu koszty zadania zostały niewłaściwie oszacowane. Koszt realizacji zadania ustalony w oparciu o Katalog cen jednostkowych robót i obiektów budowlanych wynosi 250.000,00 zł, co przekracza maksymalną wartość projektów zgłaszanych w ramach zadań okręgowych.

83/2018  ’Psia Łąka’ zagospodarowanie terenów zielonych w okolicach Góry Zamkowej dla rodzin i psów

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Wskazana lokalizacja inwestycji znajduje się na terenie Układu Urbanistycznego Kwidzyńskiego Przedmieścia założonego w 1 poł. XIX wieku, ujętego w wojewódzkiej oraz w gminnej ewidencji zabytków. Zamierzenie inwestycyjne nie wpisuje się w przestrzeń zabytkowego Układu Urbanistycznego, gdzie powinny być zachowane lub odtworzone historyczne walory kulturowe. Teren ten stanowi jednocześnie otoczkę przyległego zespołu Dzielnicy Starego Miasta wpisanej do rejestru zabytków. Obszar ten objęty jest również strefą  „E” ochrony ekspozycji panoramy miasta.


88/2018 Plac zabaw przy ulicy Polnej


Uzasadnienie oceny negatywnej:

Teren, na który zaplanowano realizację zadania jest terenem inwestycyjnym
z przeznaczeniem do sprzedaży, co uniemożliwia realizację projektu.


92/2018 Pomnik Papieża św. Jana Pawła II na grudziądzkich plantach – Al. 23 Stycznia

Uzasadnienie oceny negatywnej:

Zgodnie z opinią Architekta Miejskiego lokalizacja pomnika Papieża św. Jana Pawła II została źle dobrana. Usytuowania tego pomnika wymaga większego placu, który umożliwiłby zapewnienie właściwego zagospodarowania miejsca elementami małej architektury, zieleni, itp. Dodatkowo kwestie formy i lokalizacji pomnika powinny regulować konkursy organizowane przez miasto.  

 







Data dodania 30 czerwca 2022

Data edycji 09 sierpnia 2022

Newsletter

Bądź na bieżąco z Grudziądzem i zapisz się do Newslettera

Newsletter

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.