usługi telefoniczne
Kategoria udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
Wiek 16 - 17 lat , 18 - 24 lata , 25 lat , 26 i więcej lat
Stopień niepełnosprawności Znaczny * , Umiarkowany ** , Lekki ***
Przyczyna niepełnosprawności Narząd ruchu , Inne
Osoby niepełnosprawne mają prawo do specjalnych udogodnień zwiększających dostępność usług telefonicznych.
Na każde żądanie osoby niepełnosprawnej oraz przy zawieraniu umowy o świadczenie usług telefonicznych dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych oferuje:
- telekomunikacyjne urządzenie końcowe (telefon), niezbędne do zapewnienia dostępu do świadczonej usługi telefonicznej oraz przystosowane do używania przez osobę niepełnosprawną,
- pomoc we właściwym skonfigurowaniu telefonu lub uruchomieniu świadczonej usługi telefonicznej.
Na każde żądanie abonenta będącego osobą niepełnosprawną dostawca publicznie dostępnych usług telefonicznych, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, przekazuje informacje o oferowanych wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na udostępniony w tym celu przez abonenta adres poczty elektronicznej.
Podstawa prawna: § 5 ust.1 i 5 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych (Dz. U. z 2014, poz.464).